Saturday, May 15, 2010

امید

واقعا چقدر مرز باریکی است بین نا امیدی مطلق و امید کامل ! این یک سیستم به شدت ناپایدار و نا مینیمم فاز است ! درست در لحظه ای که همه چیز در فرو رفته در سیاهی به نظر می رسد ، وقتی که ارائه سمینار روی هوا معلق مانده و هنوز هیچ مقاله ای برای درس مدلسازی بیولوژیکی پیدا نشده است و کلا برای هر دو اینها 3 روز وقت باقی مانده ، ناگهان 2-3 تا مقاله خوب پیدا می کنی و دوباره زندگی قشنگ می شود. تصورات مربوط به حذف ترم و خودکشی جایشان را به امید درباره اقامت در ملبورن می دهند. هر چند که ملبورن خیلی دور است و خود این امید نیز می تواند خیلی ناپایا باشد : یک مطالعه دقیقتر ممکن است نامناسب بودن مقاله را نشان دهد و همه چیز را به خانه صفر بازگرداند. ولی ای کاش راهی بود که همیشه در سخت ترین شرایط امید را حفظ کرد
با یک جور تبدیل حوزه زمان- فرکانس به اسم تبدیل
Gabor
. آشنا شده ام
زیبایی هنری در آن موج می زند. دلم می خواهد قبل از اینکه این موج شادی بگذرد و دوباره امید ها از دست برود تبدیل "گابور" همه چیز را حساب کنم. تازه ، کالمن فیلترینگ هم روح تازه ای به کالبد من دمیده است. ریاضیات چقدر با شکوه است ! فکر کن دوست من ، یک فیلتر کالمن می گذاری و آینده همه چیز را از روی گذشته پیشبینی می کنی ! چهارشنبه 3 تا سخنرانی بسیار مفصل در پیش خواهم داشت ، تبدیل گابور، فیلتر کالمن و مفصل تر از این دو ، مفاهیم پایه ای کرل و دیورژانس برای دانشجویان ترم 2. چقدر آرزو داشتم که زمانی که خودم کرل و دیورژانس را می آموختم کسی مثل زمان حال خودم در دسترسم بود تا آنها را برایم توضیح دهد. ای دریغ ! که همیشه دیر کردم ! ژنرال موریس گاملن یک بار گفته بود که ستاد ارتش فرانسه در 1914 برای حمله 1871 و در 1940 برای حمله 1914 آلمان آماده بود. این داستان من با درسهای دانشگاهم است

3 comments:

  1. I really envy you! If only I could come back to UT once more as a student.

    ReplyDelete
  2. What is the role of UT in this story?!

    ReplyDelete
  3. The whole story is happening at UT, is not it?

    ReplyDelete